Bio

christina-Christina Grammatikopoulou is an art theorist and curator.

She studied Archeology and Art History at the Aristotle University of Thessaloniki from 1997 to 2002 and obtained her Master’s Degree at the same University in 2007.

She is currently affiliated with the University of Barcelona, where she has just completed her PhD dissertation on contemporary art, focusing on bodily experience and information technologies.

As a curator she has collaborated with the Centre of Contemporary Art of Thessaloniki and the Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA).

In 2008 she founded the contemporary art magazine “Interartive”, where she still works as member of the editorial team. She is also a member of the research group “Art, Architecture and Digital Society” of the University of Barcelona.

Her research focuses on the perception of the body within contemporary artworks that are based on digital technologies and breathing, as an intersection of an immaterial field with our corporeal existence, where new ways of experiencing everyday life and art emerge.

.

Christina Grammatikopoulou es historiadora del arte y comisaria de exposiciones.

Es licenciada en Arqueología e Historia del Arte por la Universidad Aristóteles de Salónica (2002) y tiene un Master de Historia del Arte de la misma universidad (2007).

Actualmente está afiliada a la Universidad de Barcelona, ​​donde acaba de terminar su tesis de doctorado sobre el arte contemporáneo, enfocándose en la experiencia corporeal y las tecnologías de la información.

Como comisaria ha colaborado con el Centro de Arte Contemporáneo de Tesalónica y el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA).

En 2008 fundó la revista de arte contemporáneo “Interartive”, donde sigue trabajando como miembro del consejo editorial. Durante los últimos 3 años ha colaborado con el grupo de investigación “Arte, Arquitectura y Sociedad Digital” de la Universidad de Barcelona.

Su investigación se centra en la percepción del cuerpo en obras de arte contemporáneo que se basan en las tecnologías digitales y la respiración, como una intersección de una esfera inmaterial con nuestra existencia corpórea, donde emergen nuevas formas de experimentar la vida cotidiana y el arte.